Urbana legenda: Postoji li eko automobil?Ideja alternativnih goriva se zasniva na smanjenju potrošnje fosilnih i drugih štetnih goriva i ispuštanje štetnih plinova u zrak. Smanjenje emisija štetnih plinova se odrazila i u auto industiji kao i u svim drugim granama industrije.

Tehnologije koje se svakodnevno razvijaju strelovito pomjeraju granice koje danas poznajemo. Ključ puta budućnosti leži u korištenju čistih tehnologija, tehnologija neškodljivih za okolinu. Iako naizgled auto industrija osim izmjene na načinu pogona nema načina da nešto drugo promijeni, prelazak na nove ekološki čiste tehnologije ima širok uticaj na okolinu.

Veliki proizvodjači u auto industriji se svakodnevno trude da uvedu što više čistih-ekoloških materijala i načina proizvodnje. Dijelovi koji se koristi u proizvodnji automobila kao i drugim dijelovima auto industrije se sve više koriste izradjeni od reciklirajućih materijala. Auto industrija može puno ponuditi i doprinijeti boljem načinu života korištenjem kombinacije ekoloških goriva i ekoloških materijala i, naravno, ekoloških načina proizvodnje. Eko automobil sigurno nije bauk.

Pomaci auto industrije koji su nastupili, a naročito od devedesetih godina 20 veka su još uvek u svojim počecima. Ovo svakako nije nimalo zanemarljivo i tendencije nastavka na ovom polju su više nego uočljive.

Auti budućnosti će evoluirati u čista vozila. Proizvodjači automobila kao i raznih propratnih grana auto industrije stalno razvijaju nove tehnologije i pomjeraju granice tehnologija koje danas postoje. Poboljšanje na polju efikasnosti motora koji koriste alternativna goriva, poboljšanja ekoloških automobila koji će se u budućnosti potpuno reciklirati su ciljevi kojima cijela industrija teži.

Neki modeli prototipa nedavno izloženi na sajmu automobila u Frankfurtu jasno
pokazuju u kojem se smjeru kreće automobilska industrija.

Jedan od primjera je Citroen C-Cactus u obliku Citroena C4 koji je izrađen od biorazgradivih materijala, lakši je i štedljiviji, kažu u toj francuskoj tvrtki. To opet ne znači da je auto nestabilan i da je ''meko zelje''. Automobili takve vrste vrlo su sofisticirani te ergonomični. Ipak nije baš da problema nema.

Drugi primjer je Fiatova Panda Aria obojena u zeleno i u potpunosti izrađena od prirodnih materijala. Sjedala su presvučena grubim lanom, kokosovim orahom i pamukom. Vanjske površine sačinjene su od ekosmole obojene prirodnim bojama, što znači da se određeni dijelovi, nakon što automobil odsluži svoj radni vijek, mogu baciti na odlagalište za kompostiranje umjesto da idu u zbrinjavanje posebnih otpada. Još jedna činjenica pogodna za kupnju ali i za ekološku svijest građana koji truju okoliš u svojim izraubanim dvojka golfovima.

Slična rješenja primijenili su i u Mazdi u kojoj ističu da su razvili prve 100% prirodne tkanine, kao i plastiku koja nije na bazi nafte za opremanje unutrašnjosti vozila, a svi su materijali ujedno i otporni na vatru. Prvi takav model bii je hibridni automobil premijerno prikazan na sajmu u Tokiju krajem listopada 2007.

Green Automotive Study tvrdi kako će se tržište za “zelena” vozila u sljedećih nekoliko godina morati ograničiti. Uzrok tome vjerojatno su visoke cijene, ograničena kilometraža, a da ne spominjemo činjenicu kako je u svijetu još uvijek mali broj instalacija za punjenje alternativnih vozila.

Studija predviđa kako će na američkom tržištu biti dostupno ukupno 159 hibridnih i električnih vozila. Ograničen domet je samo jedna od briga za spomenute modele, budući da je istraživanje pokazalo kako Chevrolet Volt (čija je potrošnja 5.9 l/100 km) može podnijeti samo 70% dnevnih potreba dometa prosječnog američkog potrošača.

Green Automotive Study izvješćuje kako je cijena električnih i hibridnih vozila ipak glavni problem potrošača. Istraživanje je pokazalo kako 75% klijenata razmišlja o kupnji “zelenog” automobila, samo kako bi srezali troškove goriva. Samo 50% je izjavilo kako bi razlog kupnje istog bio “zato što je bolje za okoliš”. Što je na neki način poražavajući podatak.

Kineski dizajner i izumitelj Yuhan Zhang (21) predstavio je projekt svojeg ekološkog automobila nevjerojatnog dizajna, koji se može kretati po svim vrstama podloge - po zemlji, šljunku, pjesku, ledu - pa čak i vodi. Automobil je potpuno ekološki, pogonsko gorivo za dva motora su vodikove ćelije, a tu su i četiri integrirana zračna jastuka, koji automobilu omogućuju da lebdi iznad podloge. Automobil postiže maksimalnu brzinu od 50 km/h, a nazvan je "Volkswagen Aqua", jer je nagrađen kao pobjednički na takmičenju koje je sponzorirao ovaj poznati njemački proizvođač automobila.

U budućnosti nas čekaju sigurno puno brži i izdržljiviji eko automobili a do tada uživat ćemo u vožnji biciklom, jer to je sigurno najekološkije!

Marin Zagy Puškarić

Google

Popularno

Urbanistički plan uređenja Poduzetničke zone Ogulin – UPU 6 - 21.11.2017.

Prostorni planovi uređenja grada Ogulina - 02.02.2017.

Izvješće o stanju u prostoru - 25.11.2014.

Razminirano područje Grada Ogulina - 16.01.2015.

JAVNA NABAVA - Profil Grada Ogulina - < zadnje 06.11.2017. >

Pristup informacijama >>

Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću >>

Najčešće postavljana pitanja - 30.01.2017.

Pokroviteljstva i donacije u 2017. godini | Arhiva

Sklopljeni ugovori u 2017. godini

Proračun Grada Ogulina za 2018. godinu i Projekcije za 2019. i 2020. godinu >> 

Financijski izvještaj za prvu polovinu 2017. godine | Arhiva

Glasnik Karlovačke županije >>

ODLUKE GRADONAČELNIKA
zadnje 21.09.2017. >

 

Sazivi, odluke i zaključci sa sjednicaSazivi, odluke i zaključci i tonski zapisi  sa sjednica Gradskog vijeća >>

Komunikacija s gradonačelnikom
Grada Ogulina >>>>

EU Info

Bilten KARLA 15.01.2018. >>

27.11.2017. Pregled trenutno otvorenih natječaja sa rokovima i naznačenim Internet-stranicama na kojima možete naći više informacija >>

21.11.2017. ESIF krediti za rast i razvoj >>

07.11.2017. Aktualni natječaji >>

25.10.2017. - Natječaj EU fondova  za mala i srednja poduzeća >>

02.10.2017.
Otvoreni natječaji - listopad 2017. >>

06.09.2017.
Otvoreni natječaji - rujan 2017. >>

EU info arhiva

Vremenska prognoza